Η εκπαίδευση στον κινηματογράφο

Κωδικός Μαθήματος: ΠΔ0410

Είδος Μαθήματος: ΠΕ

Μονάδες ECTS: 5

Εξάμηνο: 7

Διδάσκων: Μάγος Κώστας

 

Περιγραφή μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να μελετήσουν μέσα από μία πρωτότυπη και διαφορετική οπτική, εκείνης του κινηματογράφου, το θεσμό του σχολείου, εστιάζοντας στον παιδαγωγικό του ρόλο και τις κοινωνικές του λειτουργίες, καθώς και να συζητήσουν και να προβληματιστούν, αναλύοντας κάθε φορά με συστηματικό τρόπο, διαφορετικές όψεις της σχολικής καθημερινότητας και της παιδικής ηλικίας. Μέσα από το μάθημα οι φοιτητές/τριες θα οδηγηθούν, με βιωματικές και διαδραστικές διαδικασίες, να αναστοχαστούν και να κατανοήσουν καλύτερα τη σπουδαιότητα του μελλοντικού εκπαιδευτικού τους ρόλου ιδιαίτερα στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές τάξεις, καθώς και ευρύτερα ζητήματα σχετικά με την εκπαίδευση, την παιδική ηλικία και την ετερότητα.

 

Μαθησιακά αποτελέσματα: Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές θα:

  • γνωρίσουν τις δυνατότητες του κινηματογράφου και της κινηματογραφικής ταινίας ως εκπαιδευτικού μέσου.
  • διερευνήσουν διαφορετικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης (ιστορικές, κοινωνικές, πολιτισμικές κ.ά) μέσα από την ανάλυση περιεχομένου κινηματογραφικών ταινιών.
  • αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στον κινηματογράφο και στη χρήση του ως εκπαιδευτικού εργαλείου

 

Υποχρεώσεις των φοιτητών/τριών: Η συμμετοχή των φοιτητών/τριών, η παρακολούθηση των προβαλλόμενων ταινιών και η συμβολή στις διαδραστικές ασκήσεις μετά την προβολή είναι ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία του μαθήματος.

 

Αξιολόγηση: Παρουσιάσεις κινηματογραφικών ταινιών στο μάθημα και γραπτές ομαδικές εργασίες στο τέλος του εξαμήνου. Το μάθημα έχει διαδραστικό-εργαστηριακό χαρακτήρα. Η παρουσία των φοιτητών είναι απαραίτητη.

 

Διδακτική μεθοδολογία: Παρουσιάσεις και προβολές ταινιών. Συζήτηση, εργασία σε ομάδες, εισηγήσεις με χρήση ppt από τους διδάσκοντες, εισηγήσεις από ειδικούς προσκεκλημένους

 

Προτεινόμενα συγγράμματα:
Γουλής, Δ. (2016). Εικόνες της παιδικής ηλικίας στην μεγάλη οθόνη. Αθήνα: University Studio Press.
Κορωναίου, Α. (2001)  Εκπαιδεύοντας εκτός σχολείου. Η συμβολή των οπτικοακουστικών μέσων και των νέων τεχνολογιών. Αθήνα: Μεταίχμιο

 

Προτεινόμενη ενδεικτική βιβλιογραφία:
Βρύζας Κ. (1997).  Μέσα επικοινωνίας και παιδική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Βάνιας
Craggs E. C. (2003).  Εκπαίδευση για τα media στο Δημοτικό Σχολείο. Θεσσαλονίκη:Κώδικας
Ferro, M. (2001).  Κινηματογράφος και Ιστορία. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Καμαριανός, Ι. (2002).  Εξουσία, Μ.Μ.Ε. και Εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg
Κολοβός, Ν. (1999).  Κινηματογράφος. Η Τέχνη της Βιομηχανίας. Αθήνα: Καστανιώτη
Κομνηνού. Μ. (2001).  Ελληνικό σχολείο και κινηματογράφος: μια δύσκολη σχέση. Στα Πρακτικά του Συνεδρίου «Ελληνικό σχολείο και Πολιτισμός στην προοπτική του 21ου αιώνα». Αθήνα: Εταιρεία Εντελέχεια
Κορωναίου, Α. (2001)  Εκπαιδεύοντας εκτός σχολείου. Η συμβολή των
οπτικοακουστικών μέσων και των νέων τεχνολογιών.
 Αθήνα: Μεταίχμιο
Λαμπροπούλου, Ε. (1999).  Η Κατασκευή της Κοινωνικής Πραγματικότητας και τα Μ.Μ.Ε. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Πλειός, Γ. (2001).  Ο Λόγος της Εικόνας. Ιδεολογία και Πολιτική. Αθήνα: Παπαζήση
Πλειός, Γ. (2005).  Πολιτισμός της Εικόνας και Εκπαίδευση. Αθήνα: Πολύτροπον


Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο