Κινητική και Δημιουργική Έκφραση στην Προσχολική Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη

Κωδικός Μαθήματος: ΚΤ0321
Είδος Μαθήματος: ΤΕ
Μονάδες ECTS: 5
Εξάμηνο: 7
Διδάσκων: Τσομπανάκη Ελένη
Περιγραφή του μαθήματος-στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι η πρόσληψη και κατανόηση του ενσώματου χαρακτήρα της γνώσης στη διδασκαλία και μάθηση μέσω του χορού, και η αντίληψη του σώματος ως μέσου δράσης, αναστοχασμού και πολιτισμικής δημιουργίας. Σκοπός του μαθήματος είναι η πρόσληψη και κατανόηση του χορού ως τέχνη στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από μια κριτική και αναστοχαστική θεώρησή του, καθώς η κίνηση και ο χορός εγκολπώνει σύγχρονες
μεθόδους που έχουν νόημα για τα παιδιά, ενιαιοποιεί το αναλυτικό πρόγραμμα, αντιμετωπίζει τα παιδιά ως οντότητες που έχουν ήδη γνώσεις και εμπειρίες και ενισχύει την ενεργό μάθηση.
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα επεξεργαστούν διάφορα θέματα μέσα από αυτοσχεδιαστικές δραστηριότητες, που αποτελούν το βιωματικό πλαίσιο εξερεύνησης των αισθητικών στοιχείων του χορού, ανάπτυξης της δημιουργικότητας και της ικανότητας επικοινωνίας μέσω της κίνησης του σώματος.
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα κατανοήσουν τη σύνδεση της τέχνης του χορού με την εκπαίδευση. Θα αναπτύξουν την αντίληψή τους για την παιδαγωγική του χορού και τις διδακτικές προσεγγίσεις. Θα μάθουν να σχεδιάζουν και να οργανώνουν κινητικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες ώστε να χρησιμοποιούν το χορό ως εργαλείο για συναισθηματική, νοητική, γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη και να οργανώνουν και να αξιοποιούν εκπαιδευτικό υλικό ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τους στόχους που τίθενται κάθε φορά.
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα:
- προσεγγίσουν τη μάθηση ως ενσώματη, κιναισθητική και πολυτροπική διαδικασία.
- εφαρμόσουν την κίνηση και το παιχνίδι στο αναλυτικό πρόγραμμα.
- εφαρμόσουν αισθητηριακές ενεργοποιήσεις βιωματικής εμπειρίας στα γνωστικά αντικείμενα μέσα από διαθεματική προσέγγιση.
- θα φέρουν επίγνωση για τη σύνδεση της τέχνης του χορού με την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και την επιστήμη.
Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση περιλαμβάνει τον σχεδιασμό μιας σειράς μαθημάτων χορού με διαθεματική προσέγγιση, ή και ατομική γραπτή εργασία με άξονες την θεωρητική ανάλυση του χορού στο πλαίσιο των θεματικών του μαθήματος. Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές βαθμολογούνται συνδυαστικά βάσει της
συμμετοχής τους στα μαθήματα, της γραπτής εργασίας, καθώς και των εκπαιδευτικών δράσεων μικρής ή μεγάλης κλίμακας κατά την διάρκεια του εξαμήνου.
Διδακτικές μέθοδοι
Ασκήσεις βιωματικού χαρακτήρα και αυτοσχεδιασμού, διαλέξεις, κριτική θεώρηση
μέσα από συζήτηση, αναστοχασμός, πειραματισμός και διδακτική χορού πρωτότυπων
ασκήσεων και παιχνιδιών.