Συστηματική Παρατήρηση της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας – Πρακτική Άσκηση

Κωδικός Μαθήματος: ΠΑ0200

Είδος Μαθήματος: ΠΥ

Μονάδες ECTS: 6

Εξάμηνο: 3

Διδάσκων: Σούνογλου Μαρίνα

 

Περιγραφή του μαθήματος

Στο μάθημα οι φοιτήτριες/τες εξοικειώνονται με τις βασικές διαστάσεις της εκπαιδευτικής πράξης μέσω της Συστηματικής Παρατήρησης, η οποία αποτελεί διεθνώς μια από τις πάγιες προσεγγίσεις στις σχολές εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών. Το μάθημα αποτελεί ουσιαστικά το 1ο Επίπεδο Πρακτικής Άσκησης.

Το 1/3 περίπου του μαθήματος αφιερώνεται σε επιτόπιες παρατηρήσεις με τη βοήθεια δομημένων φύλλων παρατήρησης, βάσει των οποίων γίνονται οι καταγραφές των ποικίλων εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών καταστάσεων. Τα δεδομένα των παρατηρήσεων μέσω των καταγραφών αξιοποιούνται για αναλύσεις αυτών, προάγεται η ανατροφοδότηση και ο στοχασμός, ενώ παράλληλα πλαισιώνονται από θεωρητικές εισηγήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, τον χώρο του νηπιαγωγείου, το ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, τις σχέσεις νηπίων, εκπαιδευτικών & γονέων, και ζητήματα φύλου.

 

Mαθησιακά αποτελέσματα

Κατά τη διάρκεια του μαθήματός οι φοιτητές/τριες αναμένεται:

  • να εξοικειωθούν με το περιβάλλον του νηπιαγωγείου & με την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία που υλοποιείται εκεί.
  • να εξοικειωθούν με τη διαδικασία της συστηματικής παρατήρησης στην εκπαίδευση
  • να έρθουν σε επαφή με τις σημαντικότερες δομές και διαδικασίες της προσχολικής εκπαίδευσης
  • να γνωρίσουν την πολυπλοκότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της ανάλυσης των παρατηρούμενων διδασκαλιών
  • να «μυηθούν» στον (ανά)στοχασμό των δεδομένων των παρατηρήσεών τους.

 

Αξιολόγηση

Γραπτή τελική εξέταση (60%) και οδηγοί παρατήρησης (40%)

 

Διδακτική μεθοδολογία

Επιτόπιες παρατηρήσεις σε νηπιαγωγεία, συζήτηση, εισαγωγή θεωρητικών ζητημάτων με βάση τη βιβλιογραφία, αναστοχασμός


Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο