Μαθηματικά και Λογοτεχνία
Στόχος του μαθήματος είναι η παρουσίαση και συζήτηση ενός κοινού τόπου μεταξύ των μαθηματικών και της λογοτεχνίας και η διερεύνηση της μαθηματικής λογοτεχνίας ως μέσου επαφής με ιστορίες ανάπτυξης της μαθηματικής σκέψης. Η σύζευξη της λογοτεχνίας και ιδιαίτερα της παιδικής λογοτεχνίας ή της εκλαϊκευμένης ιστορίας των επιστημών με τα μαθηματικά πραγματοποιείται μέσα από σειρά κειμένων που είτε τα μαθηματικά αποτελούν πηγή έμπνευσης, είτε γράφονται με σκοπό την προσέγγιση μαθηματικών εννοιών, την αφήγηση γεγονότων όπου τα μαθηματικά ή οι επιστήμες έχουν παίξει κεντρικό ρόλο. Ακόμη, εστιάζει σε κείμενα βιογραφιών για αφανή ή/και γνωστά πρόσωπα στην ιστοριογραφία των Μαθηματικών με στόχο την κριτική αποδόμηση μιας μυθοποιημένης σχέσης με τα μαθηματικά. Συχνά, τα λογοτεχνικά κείμενα δημιουργούν συνθήκες σύνδεσης του γνωστικού αντικειμένου των μαθηματικών με το ιστορικό, κοινωνικό, πολιτισμικό και πολιτικό πλαίσιο αναπαραγωγής τους επικαλούμενα έτσι την συναισθηματική και κοινωνική εμπειρία των αναγνωστών (παιδιών και ενηλίκων). Έμφαση δίδεται στην ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων ως αφηγήσεις-σε-δράση προσεγγίζοντας την πολλαπλή σχέση μας με τα μαθηματικά. Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι αφενός οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί να προσεγγίσουν τα μαθηματικά μέσα από μια διεπιστημονική και ευρύτερα φιλοσοφική οπτική η οποία εδράζει στην αφηγηματική πρακτική και αφετέρου να την προσεγγίσουν κριτικά και αποδομητικά αναφορικά με κυρίαρχες αφηγήσεις για την μαθηματική γνώση και το υποκείμενο.


