Η ομοτιμία ως βίωμα και πράξη

Συνοπτική περιγραφή του μαθήματος (Syllabus):
Το μάθημα εμβαθύνει στα σχεσιακά χαρακτηριστικά της ομοτιμίας καθώς και τη στάση του/της εκπαιδευτικού με αυτά, κατά το δυνατό μέσα από βιωματική μάθηση. Επίσης, εξετάζει τον τρόπο και τον βαθμό στον οποίο ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να λειτουργεί ως διευκολυντής/συνοδός (facilitator) στα πλαίσια της ομοτιμίας. Τέλος, το μάθημα στοχάζεται πάνω στη δημιουργία σχέσεων μάθησης που αντικατοπτρίζουν την κοινωνία που οραματιζόμαστε. Το μάθημα αποτελείται από διαλέξεις και συζήτηση με βάση τη βιβλιογραφία, παρουσίαση παραδειγμάτων από εμπειρικές έρευνες και υπάρχουσες κοινότητες καθώς επίσης από βιωματικά εργαστήρια και ασκήσεις. (prefigurative education). (Κωδικός Μαθήματος: ΠΔ0360, Είδος Μαθήματος: ΠΕ, Εξάμηνο: 8, eclass μαθήματος)

Μονάδες ECTS: 5

Διδάσκων: Πανταζής Αλέξανδρος (Αλέκος)

Επιλογές Συγγραμμάτων (συνήθως επιλέγουμε το πρώτο):

  • Βιβλίο [94674729]: Για μια εκπαίδευση των κοινών εντός και πέραν των “τειχών”, Πεχτελίδης Γιάννης Λεπτομέρειες
  • Βιβλίο [112709612]: Ελεύθερα, δίκαια και ζωντανά, Silke Helfrich, David Bollier Λεπτομέρειες

Κατανομή Διδακτέας Ύλης:
Η διδακτέα ύλη ακολουθεί διάφορες σχετικές θεματικές οι οποίες υποστηρίζονται από το βιβλίο καθώς και από επιπλέον υποστηρικτικό υλικό το οποίο δίνεται δωρεάν και ανοιχτά σε ηλεκτρονική μορφή με αναλυτικές οδηγίες (pdf, doc).

Υποχρεώσεις των φοιτητών/τριών για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος:
Προαιρετική παρακολούθηση, προαιρετική εργασία/ες, προαιρετικές βιωματικές ασκήσεις, τελικές εξετάσεις

Αξιολόγηση: Συλλογική εργασία (30%) και γραπτές εξετάσεις με ανοιχτά βιβλία (70%) στο τέλος του εξαμήνου.

Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Βιωματική εξάσκηση σε πρακτικές ομοτιμίας
  • Θεωρητική και βιωματική εργασία στο ζήτημα του/της παιδαγωγού ως διευκολυντή/συνοδού
  • Κατανόηση των συνδέσεων της ομοτιμίας με προσεγγίσεις της κριτικής παιδαγωγικής

Πρόγραμμα σπουδών: ΠΤΠΕ


Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο