Εκπαιδευτική Ψυχολογία

Κωδικός Μαθήματος: ΨΧ1103

Είδος Μαθήματος: ΨΥ

Μονάδες ECTS: 6

Εξάμηνο: 3, 4

Διδάσκων: Δερμιτζάκη Ειρήνη

Δικτυακή θέση μαθήματος

 

Περιγραφή του μαθήματος

Επίκεντρο του μαθήματος είναι οι ψυχολογικοί και ψυχοκοινωνικοί παράγοντες που συνδέονται με τη μάθηση, τη διδασκαλία και την προσαρμογή των μαθητών στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Παρουσιάζονται οι συνιστώσες της αποτελεσματικής μάθησης και διδασκαλίας και επισημαίνεται ο ρόλος του σύγχρονου σχολείου ως πλαισίου προαγωγής της ανάπτυξης και της ψυχικής υγείας όλων των μαθητών. Ανάμεσα σε άλλα θέματα συζητιούνται η σχέση των αναπτυξιακών παραγόντων με τις διεργασίες μάθησης, οι θεωρίες μάθησης και η αξιοποίησή τους μέσα στην τάξη, οι γνωστικές και θυμικές διεργασίες του μανθάνοντα, ζητήματα κινήτρων μάθησης, η διαφορετικότητα μέσα στην τάξη, καθώς και παράγοντες του πλαισίου μάθησης. Το μάθημα στοχεύει (α) να αναδείξει τη σημασία των ψυχολογικών και ψυχοκοινωνικών διεργασιών που επηρεάζουν τη μάθηση και την προσαρμογή των μαθητών στο σχολείο και να εξοικειώσει τους φοιτητές/τριες με τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μάθησης, (β) να αναδείξει πώς αξιοποιούνται οι αρχές και μέθοδοι της Ψυχολογίας για τη διευκόλυνση και βελτίωση της μάθησης και της διδασκαλίας, και (γ) να βοηθήσει τους φοιτητές/τριες να εφαρμόσουν τις γνώσεις, αρχές και μεθόδους της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στη σχολική τάξη ώστε να προάγουν τη μάθηση των μαθητών και τη δική τους διδασκαλία. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, εστιασμένες δραστηριότητες και προαιρετικές εργασίες μικρής έκτασης αξιοποιούνται ώστε οι φοιτητές/τριες να εμβαθύνουν σε συγκεκριμένες θεματικές και να εξασκηθούν.

 

Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές αναμένεται να:

  • κατανοούν τον ρόλο κεντρικών ψυχολογικών και ψυχοκοινωνικών παραγόντων που συνδέονται με την μάθηση, τη διδασκαλία και την προσαρμογή των μαθητών στο εκπαιδευτικό πλαίσιο
  • έχουν εξοικειωθεί με τις αρχές και μεθόδους της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
  • συγκρίνουν και αξιολογούν κριτικά τις θεωρίες μάθησης και το ρόλο των ψυχολογικών συνιστωσών της μάθησης και της διδασκαλίας
  • χρησιμοποιούν τη γνώση που απέκτησαν για να προσεγγίσουν και να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένες περιπτώσεις μαθητών και να υποστηρίζουν την προσέγγισή τους με επιχειρήματα.

 

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση του μαθήματος περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου και ενδιάμεσες εργασίες ή/και ασκήσεις που συνεισφέρουν στην βαθμολογία*.

* Ο τρόπος αξιολόγησης είναι δυνατό να μεταβληθεί.

 

Διδακτική μεθοδολογία

Εισηγήσεις, σύντομες ασκήσεις, αναζήτηση βιβλιογραφίας από τους συμμετέχοντες/ουσες σε βάσεις δεδομένων


Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο