Θέατρο στην Εκπαίδευση: Θεωρίες και Μέθοδοι
Κωδικός Μαθήματος: ΚΤ1430
Είδος Μαθήματος: ΤΥ
Μονάδες ECTS: 6
Εξάμηνο: 3, 4
Διδάσκων: Κατσαρίδου Μάρθα
Περιγραφή του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών/τριών στο πεδίο του Θεάτρου στην Εκπαίδευση σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο. Σε κάθε συνάντηση η θεωρία διαπλέκεται με την πρακτική εφαρμογή μέσω βιωματικών εργαστηρίων. Στο μάθημα, διερευνάται θεωρητικά το πεδίο, εμβαθύνοντας ταυτόχρονα τόσο στις θεατρικές του καταβολές όσο και στις βασικές παιδαγωγικές του επιρροές. Εξετάζονται κριτικά οι πιο σημαντικές θεωρίες και μέθοδοι των εκπροσώπων του χώρου με έμφαση στη συγκρότηση του πεδίου στην Αγγλία από τη δεκαετία του 1950 και μετά, την ανάπτυξή του σε διεθνές επίπεδο και τη συνεχή εξέλιξή του μέσα από τις πρακτικές των σύγχρονων παραστατικών τεχνών και ειδών επαγγελματικού θεάτρου. Παράλληλα, προτεραιότητα δίνεται στη βιωματική προσέγγιση και επιχειρείται η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με ποικίλες μορφές Θεάτρου στην Εκπαίδευση, ώστε να είναι σε θέση να επιλέγουν την πιο κατάλληλη κατά περίσταση (καλλιτεχνική, διδακτική, κοινωνική) όπως και να ανταποκρίνονται με επιτυχία στον σχεδιασμό, την εμψύχωση και την αξιολόγηση θεατροπαιδαγωγικών δραστηριοτήτων/εργαστηρίων.
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:
- να γνωρίζουν και να κατανοούν κριτικά τις πολυδιάστατες συνδέσεις της τέχνης του θεάτρου και της παιδαγωγικής επιστήμης με το πεδίο του Θεάτρου στην Εκπαίδευση.
- να εμβαθύνουν θεωρητικά και πρακτικά στις πιο σημαντικές μορφές Θεάτρου στην Εκπαίδευση.
- να συνειδητοποιήσουν τη συμβολή του Θεάτρου στην Εκπαίδευση στη γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική και αισθητική ανάπτυξη του παιδιού και ευρύτερα του ατόμου.
- να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες του εμψυχωτή-παιδαγωγού, ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάζουν, εμψυχώνουν, αξιολογούν και στοχάζονται δραστηριότητες Θεάτρου στην Εκπαίδευση εντός ή εκτός του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών.
- να διευκολύνουν την έρευνα, την ανάλυση και την αξιολόγηση του δικού τους θεατροπαιδαγωγικού έργου και των συναδέλφων τους για την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης τους.
- να αντιμετωπίζουν τις μορφές του Θεάτρου στην Εκπαίδευση ως μέσο εκπαιδευτικής έρευνας και ως εναλλακτικό τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του έργου τους.
- να αποκτήσουν κριτήρια ώστε να αξιολογούν θεατρικές παραστάσεις για παιδιά και νέους και να δύνανται να τις προσεγγίσουν θεατροπαιδαγωγικά.
Αξιολόγηση
Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου και ομαδική εργασία (σχεδιασμός και παρουσίαση).
Διδακτική μεθοδολογία
Θεατρικά εργαστήρια βιωματικής κατανόησης, διαλέξεις με χρήση ppt, συζήτηση, αναστοχασμός