Τσέλιου Ελευθερία
Τσέλιου Ελευθερία
Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Καθηγήτρια
Γνωστικό Αντικείμενο: Μεθοδολογία Έρευνας και Ποιοτικές Μέθοδοι
Τηλέφωνο: 24210 06358
E-mail: tseliou@ece.uth.gr
Η Ελευθερία Τσέλιου είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην Κλινική Ψυχολογία από το Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ., καθώς και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος (MSc) στην Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία και διδακτορικού διπλώματος (Ph.D.) στην Ψυχολογία, από το Ινστιτούτο Ψυχιατρικής, King’s College, University of London. Εκπόνησε τις διδακτορικές της σπουδές με υποτροφία από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Marie Curie Research Fellow-European Commission Grant). Από το 2009 διδάσκει στο Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι Πρόεδρος και ιδρυτικό μέλος της Εταιρίας Ευρωπαίων Ερευνητών Ποιοτικής Μεθοδολογίας Έρευνας στην Ψυχολογία (EQuiP: Association of European Qualitative Researchers in Psychology), μέλος συντακτικών ομάδων διεθνών επιστημονικών περιοδικών (Family Process, Journal of Marital and Family Therapy, Frontiers in Psychology-Psychology for Clinical Settings) καθώς και κριτής σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Υπήρξε πρόεδρος του πρώτου συνεδρίου μεθόδων ποιοτικής έρευνας στην Ψυχολογία (EQuiP2021: https://www.equip2021.gr) και έχει δημοσιεύσει επιστημονικές εργασίες σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά, ενώ έχει συν-επιμεληθεί εκδόσεις ειδικών τευχών διεθνών περιοδικών (Journal of Marital and Family Therapy, Qualitative Research in Psychology), καθώς και την έκδοση του The Routledge International Handbook of Innovative Qualitative Psychological Research. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη και δημιουργία ερμηνευτικών / ποιοτικών μεθοδολογικών προσεγγίσεων (Ανάλυση Λόγου, Ανάλυση Συνομιλίας), την ανάπτυξη της μεθοδολογίας συστηματικών ανασκοπήσεων ποιοτικών μεθόδων έρευνας, τη μελέτη της διεργασίας της συμβουλευτικής / ψυχοθεραπείας, ζητήματα επικοινωνίας σχολείου –οικογένειας, καθώς και τη μελέτη επιστημολογικών ζητημάτων και αναστοχαστικών διεργασιών στην εκπαίδευση ενηλίκων.