1ο εξάμ. – Eρευνώντας τον Κοινωνικό Κόσμο

ΔΙΔΑΣΚΩΝ-ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Φίλιππος Τεντολούρης, ftentolouris@uth.gr">ftentolouris@uth.gr

ΑΛΛΟΙ/ΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ/ΟΥΣΕΣ:

Γεώργιος Αμπακούμκιν, gabak@uth.gr">gabak@uth.gr

Κωνσταντίνος Μάγος, magos@uth.gr">magos@uth.gr

Μαρίνα Σούνογλου, masounoglou@uth.gr">masounoglou@uth.gr

Ελευθερία Τσέλιου, tseliou@uth.gr">tseliou@uth.gr

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Α2-Χ

Μονάδες ECTS: 12

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 3

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL): https://eclass.uth.gr/courses/ECE_P_116/

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Το μάθημα έχει ως στόχο την εισαγωγή των φοιτητών-τριών στις βασικές αρχές μεθοδολογίας έρευνας, ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν, να υλοποιούν και να αξιολογούν ερευνητικές μελέτες.

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: ερευνητικό σύστημα, οντολογικές και επιστημολογικές αρχές της ερευνητικής διαδικασίας, ζητήματα ηθικής της έρευνας, ερευνητικό ερώτημα, υπόθεση, εξαρτημένη και ανεξάρτητη μεταβλητή,  τεχνικές δειγματοληψίας, ποσοτικές και ποιοτικές μέθοδοι συλλογής δεδομένων, πειραματική έρευνα, μελέτη περίπτωσης, εθνογραφία, θεμελιωμένη θεωρία, έρευνα-δράση, έρευνα αρχείου, συλλογή και μετεγγραφή γραπτού και προφορικού λόγου, δειγματοληπτικές έρευνες, ερωτηματολόγιο, συνέντευξη, συνέντευξη με ομάδα εστίασης, παρατήρηση, ημερολόγιο, θεματική ανάλυση, ανάλυση περιεχομένου, ανάλυση λόγου, περιγραφική & επαγωγική στατιστική, αξιοπιστία, εγκυρότητα, συμβάσεις ακαδημαϊκής γραφής

ΣΚΟΠΟΙ & ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (περιληπτικά):

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες αναμένεται να:

  1. i. έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές οντολογικές θέσεις και επιστημολογικές προσεγγίσεις που αφορούν στη διαδικασία δημιουργίας επιστημονικής γνώσης,
  2. ii. μπορούν διακρίνουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην ερευνητική μεθοδολογία («ποσοτική» και «ποιοτική» κατεύθυνση), τις διαφορετικές μεθόδους, καθώς και τους διάφορους τύπους ερευνητικού σχεδίου,

iii. είναι σε θέση να ακολουθήσουν τα επιμέρους βήματα της ερευνητικής διαδικασίας, από την αρχική επιλογή ενός ερευνητικού ενδιαφέροντος μέχρι το τελικό στάδιο της συγγραφής μιας ερευνητικής αναφοράς,

  1. iv. μπορούν διατυπώνουν συνεκτικά ερευνητικά ερωτήματα και να σχεδιάσουν μια εμπειρική ερευνητική μελέτη,
  2. v. αναστοχάζονται για ζητήματα ερευνητικής μεθοδολογίας και δεοντολογίας.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:

  1. i. φιλοσοφικές και επιστημολογικές προσεγγίσεις στη μεθοδολογία έρευνας, βασικές αρχές σχεδιασμού και διεξαγωγής εμπειρικών ερευνών (ποσοτικά και ποιοτικά ερευνητικά σχέδια), ζητήματα εγκυρότητας και αξιοπιστίας, επιλογή του θέματος της έρευνας, βιβλιογραφική ανασκόπηση, δεοντολογικά ζητήματα.
  2. ii. τύποι ποσοτικών σχεδίων (πειραματικά και μη πειραματικά σχέδια),

iii. τύποι ποιοτικών σχεδίων (μελέτη περίπτωσης, φαινομενολογικές μέθοδοι, θεμελιωμένη θεωρία, έρευνα δράση, ανάλυση λόγου),

  1. iv. συλλογή δεδομένων (ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, ομάδες εστίασης), και ανάλυση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων,
  2. v. συγγραφή ερευνητικής μελέτης και ζητήματα αναστοχαστικότητας στην ερευνητική διαδικασία.

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Διαλέξεις και ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες εφαρμογών με στόχο τον μεθοδολογικό αναστοχασμό.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ

Διάλεξη 1 έως 12

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
1. Το γενικό πλαίσιο της έρευνας: Οντολογικές και επιστημολογικές διαστάσεις της εκπαιδευτικής έρευνας α. Τι είναι η επιστήμη; β. Μπορούμε να διαχωρίσουμε το επιστημονικό από το μη επιστημονικό;

γ. Υπάρχει η πραγματικότητα εκτός του ανθρώπινου νου και των ανθρώπινων αισθήσεων;

δ. Αν ναι, πώς μπορούμε να την προσεγγίσουμε;

ε. Αν όχι, πώς μπορούμε να κατανοήσουμε τις ανθρώπινες αντιλήψεις;

επιστήμη, επιστημολογική τομή, κοινωνικές επιστήμες, θετικές επιστήμες, οντολογία, επιστημολογία,
Βιβλιογραφία: 1. Babie, E. (2018). Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα. Κριτική.

2. Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Μεταίχμιο.

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
2. Το γενικό πλαίσιο της έρευνας: Μεθοδολογικές προσεγγίσεις και ηθικά ζητήματα α. Ποιες είναι οι βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις και τι μπορεί να μας προσφέρει η κάθε μία;

β. Πώς ξεκινάει μία έρευνα και τι ηθικά ζητήματα προκύπτουν;

 

ποσοτικές προσεγγίσεις, ποιοτικές προσεγγίσεις, μεικτές προσεγγίσεις, ερευνητική προβληματική, κριτική vs. μη κριτική έρευνα, ηθική της έρευνας, έρευνα & χρηματοδότηση
Βιβλιογραφία: 1. Bryman, A. (2016). Mέθοδοι κοινωνικής έρευνας. Gutenberg.

2. Creswell, J. W. (2011). Η έρευνα στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Ίων.

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
3. Το γενικό πλαίσιο της έρευνας: Ερευνητικό ερώτημα & σχεδιασμός & συλλογής δεδομένων α. Πώς διατυπώνω ερευνητικά ερωτήματα, ερευνητικές υποθέσεις και ερευνητικούς στόχους;

β. Πώς επιλέγω το δείγμα της έρευνας;

γ. Η έννοια της τριγωνοποίησης.

δ. Ζητήματα εγκυρότητας και αξιοπιστίας της έρευνας.

ερευνητικό ερώτημα, ερευνητική υπόθεση, μεταβλητή, δείγμα, τριγωνοποίηση, αξιοπιστία, εγκυρότητα
Βιβλιογραφία: 1. Bryman, A. (2016). Mέθοδοι κοινωνικής έρευνας. Gutenberg.

2. Robson, C. (2010). Η έρευνα του πραγματικού κόσμου: Ένα μέσον για κοινωνικούς επιστήμονες και επαγγελματίες ερευνητές. Gutenberg.

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
4. Ποσοτικά ερευνητικά σχέδια: Πειραματική έρευνα Πειραματική έρευνα (βασικές αρχές, μεταβλητές, εξέταση αιτιώδους σχέσης, εξωγενείς μεταβλητές, πειραματικά σχέδια) πειραματική έρευνα
Βιβλιογραφία: 1. Campbell, D. T., & Stanley, J. C. (1966). Experimental and quasi-experimental designs for research. Houghton Mifflin.

2. Christensen, L. B. (2004). Experimental methodology (9th ed.). Pearson Education.

3. Christensen, L. B. (2007). Η πειραματική μέθοδος στην επιστημονική έρευνα (8η αμερικανική έκδοση). Εκδόσεις Παπαζήση.

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
5. Ποσοτικά ερευνητικά σχέδια: Πειραματική έρευνα-Μη πειραματική έρευνα Πειραματική έρευνα (πειραματικά σχέδια, ημιπειραματικά σχέδια) / Μη πειραματική (συναφειακή) έρευνα πειραματική έρευνα, συναφειακή έρευνα
Βιβλιογραφία: 1. Campbell, D. T., & Stanley, J. C. (1966). Experimental and quasi-experimental designs for research. Houghton Mifflin.

2. Christensen, L. B. (2004). Experimental methodology (9th ed.). Pearson Education.

3. Christensen, L. B. (2007). Η πειραματική μέθοδος στην επιστημονική έρευνα (8η αμερικανική έκδοση). Εκδόσεις Παπαζήση.

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
6. Ποιοτικά ερευνητικά σχέδια: Εθνογραφικές μελέτες, μελέτες περίπτωση (φαινομενολογία, θεμελιωμένη θεωρία) α. Τι είναι εθνογραφική μελέτη και μελέτη περίπτωσης;

β. Με ποια ερευνητικά ερωτήματα ταιριάζουν;  γ. Πώς οργανώνω μία εθνογραφική μελέτη και μία μελέτη περίπτωσης;

δ. Ζητήματα δεοντολογίας.

-ημική (emic) vs. – ητική (etic) κατανόηση, έρευνα σε πεδίο, τριγωνοποίηση,  κριτική εθνογραφία,
Βιβλιογραφία: 1. Κακάμπουρα, Ρ. & Κασσαβέτη, Ο. Ε. (2018). Οπτική εθνογραφία και εκπαίδευση. Πεδίο.

2. Λαζαρίδου, Α. (2019). Η Μελέτη Περίπτωσης στην Εκπαιδευτική Διοίκηση. ΙΩΝ.

3. Πηγιάκη, Π. (1988). Εθνογραφία: η μελέτη της ανθρώπινης διάστασης στην Κοινωνική και Παιδαγωγική Έρευνα. Γρηγόρης.

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
7. Ποιοτικά ερευνητικά σχέδια: Έρευνα-Δράση, Έρευνα Αρχείου α. Τι είναι η έρευνα-δράση;

β. Πώς μπορώ να σχεδιάσω, οργανώσω και πραγματοποιήσω μια έρευνα-δράση;

γ. Ο μάχιμος εκπαιδευτικός ως εκπαιδευτικός-ερευνητής

δ. Πώς οργανώνεται μια έρευνα-αρχείου;

Έρευνα-δράση,

Εκπαιδευτικός-ερευνητής,

Κριτικός φίλος,

Έρευνα αρχείου

Βιβλιογραφία: 1. Αltrichter, H., Posch, P. & Somekh, B. (2001). Οι εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους. Μια εισαγωγή στις μεθόδους της έρευνας δράσης. Μεταίχμιο.

2. Κατσαρού, Ε. (2016). Εκπαιδευτική Έρευνα-Δράση. Πολυπαραδειγματική Διερεύνηση για την Αναμόρφωση της Εκπαιδευτικής Πράξης. Κριτική.

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
8. Ποιοτικά ερευνητικά σχέδια: Ανάλυση Λόγου – Ανάλυση Συνομιλίας α. Τι είναι η ανάλυση λόγου και ποιες οι διάφορες προσεγγίσεις της;

β. Με ποια ερευνητικά ερωτήματα ταιριάζουν;

γ. Πώς οργανώνω μία έρευνα ανάλυσης λόγου;

γ. Ζητήματα δεοντολογίας.

Ανάλυση λόγου, ανάλυση συνομιλίας, λογοψυχολογία, κριτική ανάλυση λόγου, Λόγοι (Discourses), κοινωνικός κονστρουξιονισμός, εθνομεθοδολογία
Βιβλιογραφία: 1. Μποζατζής, Ν. & Δραγώνα, Θ. (Επιμ.). (2011). Κοινωνική ψυχολογία: Η στροφή στο λόγο. Μεταίχμιο.

2. Potter, J. & Wetherell, M. (2009). Λόγος και Κοινωνική Ψυχολογία: Πέρα από τις στάσεις και τη συμπεριφορά (Ε. Αυγήτα & Α. Τσονίδης, μτφ., Ν. Μποζατζής, Επιμ.). Μεταίχμιο. (Έτος έκδοσης πρωτοτύπου 1987).

3. Willig, C. (2015). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στην ψυχολογία: Εισαγωγή (Ε. Αυγήτα μτφ., Ε. Τσέλιου, επιμ. μτφ.). Gutenberg.

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
9. Συλλογή δεδομένων: Συνεντεύξεις, Ομάδες Εστίασης, Οπτικά δεδομένα, Κείμενα α. Τεχνικές συλλογής δεδομένων

β. Είδη δεδομένων

γ. Ζητήματα διαδικασίας συλλογής δεδομένων

δ. Συστήματα μετεγγραφής ηχογραφημένων/βιντεοσκοπημένων δεδομένων

 

Συνέντευξη σε βάθος, ημι-δομημένη / μη δομημένη συνέντευξη, ομάδες εστίασης, αρχεία/τεκμήρια, φωτογραφία, δεδομένα από το διαδίκτυο
Βιβλιογραφία: 1. Flick, U. (2018) (ed.). The Sage handbook of qualitative data collection. Sage.

2. Kvale, S. & Brinkmann, S. (2015). Interviews: Learning the craft of qualitative research interviewing. Sage.

3. Willig, C. (2015). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στην ψυχολογία: Εισαγωγή (Ε. Αυγήτα μτφ., Ε. Τσέλιου, επιμ. μτφ.). Gutenberg. (Έτος έκδοσης πρωτοτύπου 2013).

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
10. Συλλογή δεδομένων: Ερωτηματολόγιο α. Σε ποια είδη έρευνας ταιριάζει;

β. τρόποι κατασκευής ερωτηματολογίων και ανάλυσής τους,

γ. ζητήματα εγκυρότητας και αξιοπιστίας

δομημένο, ημη-δομημένο και αδόμητο ερωτηματολόγιο, είδη ερωτήσεις (π.χ. κλειστές, πολλαπλής επιλογής), κλίμακα Likert

 

Βιβλιογραφία: 1. Τσιώλης, Σ. (2014). Μέθοδοι και τεχνικές ανάλυσης στην ποιοτική κοινωνική έρευνα. Κριτική.

2. Cohen, L., Manion, L. & K. Morrison. (2008). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Μεταίχμιο.

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
11. Συλλογή δεδομένων: Παρατήρηση Βασικές μεθοδολογικές επιλογές

• Περιγραφική (narrative):

Ενδεικτικά εργαλεία:

–σύντομες περιστασιακές παρατηρήσεις (anecdotal records)

–αναλυτικές καταγραφές (running records)

• Μη –περιγραφική (nonnarrative):

Ενδεικτικά εργαλεία:

–Λίστα ελέγχου (Checklist)

–Κλίμακα διαβάθμισης (Rating scale)

–Ρουμπρίκα (Rubric)

 Συστηματική παρατήρηση, Μεθοδολογικές επιλογές, τεχνικές καταγραφής/εργαλεία συλλογής δεδομένων
Βιβλιογραφία: 1. Αυγητίδου, Σ., Τζεκάκη, Μ., & Τσάφος, Β. (2016). Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται: Προτάσεις υποστήριξης της πρακτικής τους άσκησης. Gutenberg.

2. MacNaughton, G. (2020). Διαμορφώνοντας την προσχολική ηλικία: αντιλήψεις για τη μάθηση, το πρόγραμμα σπουδών και το παιδαγωγικό πλαίσιο. Πεδίο

 

Τίτλος Περιεχόμενα Λέξεις-κλειδιά
12. Αναστοχασμός: Ζητήματα συνεκτικότητας της έρευνας και ο ρόλος της γραπτής απεικόνισής της α. Η σημασία της συνεκτικότητας μεταξύ ερωτημάτων, είδη ερευνών, συλλογής δεδομένων και τρόπων ανάλυσης

β. η σημασία του αναστοχασμού σε όλα τα στάδια της ερευνητικής διαδικασίας

γ. ο ρόλος της ακαδημαϊκής γραφής στην απεικόνιση της θεωρίας και των ευρημάτων της έρευνας

μεθοδολογική αναστοχαστικότητα,

λόγος και μεταλόγος στην ακαδημαϊκή γραφή

Βιβλιογραφία: 1. Βεργέτη, Μ. Κ. (2017). Οδηγός για συγγραφείς επιστημονικών κειμένων. Κυριακίδης.

2. Θεοφιλίδης, Χ. (1995). Η συγγραφή επιστημονικής εργασίας: από τη θεωρία στην πράξη. Δαρδανός.

ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: α. Kριτική παρουσίαση του ερευνητικού σχεδίου ενός άρθρου (30% του τελικού βαθμού) & β. Εκπόνηση μίας γραπτής εργασίας στην οποία οι φοιτητές και οι φοιτήτριες δημιουργούν ένα ερευνητικό σχέδιο (70% του τελικού βαθμού).

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνόγλωσση

Βεργέτη, Μ. Κ. (2017). Οδηγός για συγγραφείς επιστημονικών κειμένων. Κυριακίδης.

Γεωργαλίδου Μ., Σηφιανού, Μ., & Τσάκωνα, Β. (2014). Ανάλυση λόγου: θεωρία και εφαρμογές. Νήσος.

Θεοφιλίδης, Χ. (1995). Η συγγραφή επιστημονικής εργασίας: από τη θεωρία στην πράξη. Δαρδανός.

Ιωσηφίδης, Θ. (2017). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας και επιστημολογία των κοινωνικών επιστημών. Τζιόλας.

Κακάμπουρα, Ρ. & Κασσαβέτη. Ο. Ε. (2018). Οπτική εθνογραφία και εκπαίδευση. Πεδίο.

Καλφόπουλος, Κ. Θ. (Επιμ.). (2003). Η ποιοτική παράδοση στις κοινωνικές επιστήμες. Νήσος.

Κατσαρού, Ε. (2016). Εκπαιδευτική Έρευνα-Δράση. Πολυπαραδειγματική Διερεύνηση για την Αναμόρφωση της Εκπαιδευτικής Πράξης. Κριτική.

Κιουπκιολής, Α., Κοσμά, Υ., & Πεχτελίδης, Ι. (2015). Θεωρία του Λόγου. Gutenberg.

Λαζαρίδου, Α. (2019). Η Μελέτη Περίπτωσης στην Εκπαιδευτική Διοίκηση. ΙΩΝ.

Παπαγεωργίου, Γ. (1998). Μέθοδοι στην Κοινωνιολογική Έρευνα. Τυπωθήτω.

Πηγιάκη, Π. (1988). Εθνογραφία: η μελέτη της ανθρώπινης διάστασης στην Κοινωνική και Παιδαγωγική Έρευνα. Γρηγόρης.

Πουρκός, Μ. & Δαφέρμος, Μ. (Επιμ.). (2010). Ποιοτική Έρευνα στις Κοινωνικές Επιστήμες: Επιστημολογικά, Μεθοδολογικά και Ηθικά Ζητήματα. Τόπος.

Ρούσσος, Π. Λ., & Τσαούσης, Γ. (2011). Στατιστική στις επιστήμες της συμπεριφοράς με τη χρήση του SPSS. Τόπος.

Σταλίκας, Α. (2005). Μέθοδοι έρευνας στην ψυχολογία. Ελληνικά Γράμματα.

Τσιώλης, Σ. (2014). Μέθοδοι και τεχνικές ανάλυσης στην ποιοτική κοινωνική έρευνα. Κριτική.

 

Ελληνόγλωσση (μεταφρασμένη)

Αltrichter, H., Posch, P. & Somekh, B. (2001). Οι εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους. Μια εισαγωγή στις μεθόδους της έρευνας δράσης. Μεταίχμιο.

Babie, E. (2018). Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα. Κριτική.

Bryman, A. (2016). Mέθοδοι κοινωνικής έρευνας. Gutenberg.

Carr, W. & Kemmis, S. (2002). Για μια κριτική εκπαιδευτική θεωρία. Εκπαίδευση, γνώση και έρευνα δράσης. Κώδικας.

Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Μεταίχμιο.

Christensen, L. B. (2007). Η πειραματική μέθοδος στην επιστημονική έρευνα. Παπαζήσης.

Creswell, J. W. (2011). Η έρευνα στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. ΙΩΝ.

Masson, J. (2009). H διεξαγωγή της ποιοτικής έρευνας. Μεταίχμιο.

Mertens, D. M. (2009). Έρευνα και αξιολόγηση στην εκπαίδευση και την ψυχολογία. Μεταίχμιο.

Phillips, L. & Jorgensen, M. (2009). Ανάλυση Λόγου: Θεωρία και μέθοδος. Παπαζήσης.

Potter, J. & Wetherell, M. (2009). Λόγος και Κοινωνική Ψυχολογία. Πέρα από τις στάσεις και τη συμπεριφορά. Μεταίχμιο.

Robson, C. (2010). Η έρευνα του πραγματικού κόσμου: Ένα μέσον για κοινωνικούς επιστήμονες και επαγγελματίες ερευνητές. Gutenberg.

Willig, C. (2015). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στην ψυχολογία: Εισαγωγή (Ε. Αυγήτα μτφ., Ε. Τσέλιου, επιμ. μτφ.). Gutenberg. (Έτος έκδοσης πρωτοτύπου 2013).

 

Ξενόγλωσση

APA (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association.

Bell, J. & Waters, S. (2014). Doing Your Research Project: A Guide for First-Time Researchers in Education and Social Science, 6th edition. Open University Press.

Campbell, D. T., & Stanley, J. C. (1966). Experimental and quasi-experimental designs for research. Houghton Mifflin.

Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2020). Research methods, design and analysis (13th ed).

Clandinin, J. & Connelly, M. (2000). Narrative Inquiry: Experiences and Story in Qualitative Research. Teachers College Press.

Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (Eds). (1998). Collecting and interpreting qualitative materials. Sage.

Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2000). Handbook of qualitative research (2nd ed.). Sage.

Hammersley, M. (Ed.). (2007). Educational Research and Evidence-based Practice. Sage.

Lincoln, Y. & Guba, E. (1985). Naturalistic Inquiry. Sage.

McNiff, J. (1993). Teaching as learning: An action research approach. Routledge.

Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. Sage.

Robson, C. (2014). How to do a research project: A guide for undergraduate students. Wiley.

Robson, C. & McCartan, K. (2016). Real world research: A resource for users of social research methods in applied settings. Wiley.

Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Sage.


Κύλιση στην κορυφή
Μετάβαση στο περιεχόμενο