Ομότιμη Εκπαίδευση

Συνοπτική περιγραφή του μαθήματος (Syllabus):
Το μάθημα εξετάζει τα δομικά και σχεσιακά χαρακτηριστικά της ομοτιμίας και τις δυνατότητες που παρέχει η ομότιμη παιδαγωγική στην προσχολική εκπαίδευση. Τα πολυάριθμα παραδείγματα της βασισμένης στα κοινά ομότιμης παραγωγής, από τη διαχείριση κοινών φυσικών πόρων μέχρι τη διαχείριση κοινών ψηφιακών πόρων δείχνουν έναν τρόπο παραγωγής γνώσης ο οποίος έχει τις δημοκρατικές και συνεργατικές αξίες στον πυρήνα του. Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικές πρακτικές που είναι συνυφασμένες με το παραπάνω μοντέλο διακρίνονται από καινοτόμα χαρακτηριστικά όπως αυτά της ομότιμης συνεργασίας, της ομότιμης διακυβέρνησης ή της ετεραρχίας τα οποία οδηγούν στην κατασκευή διαφορετικών κοινωνικών σχέσεων και, κατά συνέπεια, μαθησιακών διαδικασιών. Δομή μαθήματος / Διδακτική μέθοδος: Το μάθημα αποτελείται από διαλέξεις και συζήτηση με βάση τη βιβλιογραφία, παρουσίαση παραδειγμάτων από εμπειρικές έρευνες και υπάρχουσες κοινότητες καθώς επίσης από βιωματικά εργαστήρια και ασκήσεις. (Κωδικός μαθήματος: ΠΔ0320, Είδος μαθήματος: ΠΥ, Εξάμηνο: 3, 4, eclass μαθήματος)

Μονάδες ECTS: 6

Διδάσκων: Πανταζής Αλέξανδρος (Αλέκος)

Επιλογές Συγγραμμάτων (συνήθως επιλέγουμε το πρώτο):

  • Βιβλίο [68402047]: Κοινά, David Bollier Λεπτομέρειες
  • Βιβλίο [94674729]: Για μια εκπαίδευση των κοινών εντός και πέραν των “τειχών”, Πεχτελίδης Γιάννης Λεπτομέρειες
  • Βιβλίο [112709612]: Ελεύθερα, δίκαια και ζωντανά, Silke Helfrich, David Bollier Λεπτομέρειες

Κατανομή Διδακτέας Ύλης:
Η διδακτέα ύλη ακολουθεί διάφορες σχετικές θεματικές οι οποίες υποστηρίζονται από το βιβλίο καθώς και από επιπλέον υποστηρικτικό υλικό το οποίο δίνεται δωρεάν και ανοιχτά σε ηλεκτρονική μορφή με αναλυτικές οδηγίες (pdf, doc).

Υποχρεώσεις των φοιτητών/τριών για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος:
Προαιρετική παρακολούθηση, προαιρετική εργασία/ες, προαιρετικές βιωματικές ασκήσεις, τελικές εξετάσεις.

Αξιολόγηση: Συλλογική εργασία (30%) και γραπτές εξετάσεις με ανοιχτά βιβλία (70%) στο τέλος του εξαμήνου.

Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Κατανόηση του κοινωνικού φαινομένου των φυσικών, ψηφιακών και ανταγωνιστικών κοινών καθώς και κατανόηση της δυναμικής των εκπαιδευτικών κοινών.
  • Εμβάθυνση στην κατανόηση των ιδεών και της πράξης της ομότιμης εκπαίδευσης και της βασισμένης στα κοινά ομαδοσυνεργατικής εκπαίδευσης.

Πρόγραμμα σπουδών: ΠΤΠΕ


Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο