Μαθηματική Σκέψη, Μαθησιακές Τεχνολογίες και Παιδική Ηλικία

Κωδικός Μαθήματος: ΘΠ0403

Είδος Μαθήματος: Θετικές Επιστήμες

Μονάδες ECTS: 6

Εξάμηνο: 3, 4

Διδάσκων: Χρονάκη Άννα

Δικτυακή θέση μαθήματος

 

Περιγραφή του μαθήματος

Το μάθημα προσεγγίζει την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης μαζί με τα παιδιά στο πλαίσιο της σχολικής τάξης, των αναλυτικών προγραμμάτων, των εθνικών και διεθνών αξιολογήσεων αλλά και ποικίλων πολιτισμικών πόρων (π.χ. τεχνουργήματα, τεχνολογίες, λογοτεχνία, κινηματογράφος, εικαστικά, κατασκευές κλπ.). Συζητά συγκεκριμένες μαθηματικές έννοιες όπως αριθμός, χώρος και μέτρηση, καθώς και δεξιότητες όπως οργάνωση δεδομένων, συμβολoποίηση, πειραματισμός, διερεύνηση και επίλυση προβλήματος. Παρουσιάζονται ερευνητικά δεδομένα τα οποία εστιάζουν σε τρόπους έκφρασης των μικρών παιδιών (π.χ. προφορική και γραπτή έκφραση με μαθηματικά σύμβολα, αναγνώριση συμβόλων και αναπαράσταση, αφήγηση, χειρονομίες, κίνηση) μέσω ποικίλων υλικών, έργων και τεχνολογιών μάθησης. Συζητείται η μαθηματική γνώση στο πλαίσιο θεωριών για τη μαθηματική εκπαίδευση που προτάσσουν αμετάβλητες ταυτότητες μάθησης αλλά και σύγχρονων προσεγγίσεων όπου η υποκειμενικότητα συγκροτείται ως συλλογικό, ρευστό, αισθητηριακό και συν/αισθηματικό γεγονός. Παράλληλα, δίδεται έμφαση στο σχεδιασμό ‘μαθησιακής δραστηριότητας’ για τα μαθηματικά μαζί με τα παιδιά ως μια ριζωματικά δημοκρατική πράξη η οποία ενθαρρύνει την δημιουργική και κριτική σκέψη.

 

Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/ές θα είναι σε θέση:

  • να κατανοούν την οργάνωση της μαθηματικής εκπαίδευσης γύρω από λόγους για την ανάπτυξη του παιδιού, την διακυβερνησιμότητα και την ελευθερία
  • να έρχονται σε επαφή, να πειραματίζονται και να διερευνούν μαθηματικές ιδέες και έννοιες βασισμένες σε τεχνουργήματα, ψηφιακά υλικά, λογοτεχνικά κείμενα, κατασκευές και τεχνολογίες
  • να γνωρίζουν ένα εύρος παιδαγωγικού υλικού για τα μαθηματικά και να το μετασχηματίζουν κατάλληλα λαμβάνοντας υπόψη ζητήματα διαφοράς και ετερότητας όπως γλώσσα, φύλο, φυλή και ικανότητα.
  • να χρησιμοποιούν μαθησιακές τεχνολογίες μαζί με χειραπτικά υλικά στη σχεδίαση μαθησιακής δραστηριότητας για τα μαθηματικά στις μικρές ηλικίες

 

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση του μαθήματος περιλαμβάνει μικρής κλίμακας ασκήσεις εργαστηρίου που αφορούν την εξοικείωση με υλικά και μαθησιακές τεχνολογίες, γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, εργασίες σχεδιασμού παιδαγωγικών παρεμβάσεων, παρουσίαση κειμένων και αναστοχαστικών κειμένων στο πλαίσιο παρακολούθησης των μαθημάτων.

 

Διδακτική μεθοδολογία

Διαλέξεις, σεμινάρια με εστίαση σε παιδαγωγικά υλικά και παιχνίδια, εργαστήρια με ψηφιακά υλικά, ομαδικές εργασίες, συζήτηση και παρουσίαση εργασιών.

 

Εργαλεία και τόποι μάθησης: http://digitallearning.ece.uth.gr/ltme/


Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο