Κριτική Προσχολική Εκπαίδευση και Εκπαιδευτικά Προγράμματα – Πρακτική Άσκηση
Κωδικός Μαθήματος: ΑΣ003
Είδος Μαθήματος: Σεμινάριο
Μονάδες ECTS: 5
Εξάμηνο: 7
Διδάσκων: Σιάτρας Αναστάσιος
Περιγραφή του μαθήματος:
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισαγάγει τις/τους φοιτήτριες/τές σε παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές διαδικασίες προετοιμασίας για την υλοποίηση της θεσμοθετημένης Πρακτικής Άσκησης (Π.Α.) που πραγματοποιείται στο 8ο εξάμηνο σπουδών. Στόχος είναι να προετοιμάσει τις/τους φοιτήτριες/τές: (α) να σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες με αναφορά σε προγράμματα σπουδών προσχολικής εκπαίδευσης, όπως για παράδειγμα το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2003), το Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ, 2014), καθώς και το Πρόγραμμα Σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης (ΙΕΠ, 2021), (β) να αναστοχάζονται και να αξιολογούν, ομαδικά και ατομικά, τις δραστηριότητες που σχεδιάζουν και αναπτύσσουν, καθώς και (γ) να επανασχεδιάζουν τις δραστηριότητες αυτές.
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να μπορούν να αντιλαμβάνονται τη σημασία της επιλογής κατάλληλων διδακτικών μεθόδων και τεχνικών στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, να είναι ικανές/οί να αποσαφηνίζουν τον ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν στο νηπιαγωγείο, να ενσωματώσουν την αξιολόγηση στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και να αντιλαμβάνονται την εφαρμογή της ως εργαλείο για την επαγγελματική τους ανάπτυξη, καθώς και να αλληλεπιδράσουν με την πολυπλοκότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω του σχεδιασμού, αναστοχασμού και επανασχεδιασμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Αξιολόγηση:
Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιείται με (ατομικές και ομαδικές) εργασίες που αναπτύσσονται στη διάρκεια του εξαμήνου, καθώς και με τελικές γραπτές εξετάσεις.
Διδακτική μεθοδολογία:
Θεωρητικές διαλέξεις, εργαστηριακές συναντήσεις, εργασία σε ομάδες, ατομική εργασία. Η σεμιναριακή μορφή του μαθήματος προϋποθέτει τη συμμετοχή των φοιτητριών/τών στις δράσεις του μαθήματος.