Εκπαίδευση για την Ειρήνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα – Τα Δικαιώματα του Παιδιού

Κωδικός Μαθήματος: ΠΔ1220

Είδος Μαθήματος: ΠΕ

Μονάδες ECTS: 5

Εξάμηνο: 7

Διδάσκων: Πανταζής Bασίλης

 

Περιγραφή του μαθήματος

Το μάθημα έχει χαρακτήρα εισαγωγικό και θεωρητικό. Ασχολείται με τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, τα Δικαιώματα του Παιδιού, τι είναι η Εκπαίδευση για την Ειρήνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ποια είναι η ιστορία της και ποιο το υπόβαθρό της. Διερευνά επίσης θέματα που αποτελούν διαστάσεις της Εκπαίδευσης για την Ειρήνη ή συμβάλλουν στην κατανόησή της, όπως είναι οι συγκρούσεις, τα αίτια που τις προκαλούν και οι τρόποι επίλυσή τους.

Τα ανθρώπινα δικαιώματα μπορούν να προωθηθούν και να υλοποιηθούν μέσω της παιδείας, της εκπαίδευσης και των φορέων κοινωνικοποίησης. Η επαγγελματική ομάδα των εκπαιδευτικών μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην πραγμάτωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να συμμετέχει ενεργά στον αγώνα για τα ανθρώπινα δικαιώματα και να αναπτύξει μια ανθρωποδικαιική πληρότητα.

Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν ισχύουν μόνο για τους ενήλικες αλλά και για τα παιδιά. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα με την αμετάκλητη αξίωσή τους σε Οικουμενικότητα ισχύουν κατεξοχήν για τα παιδιά, για πρόσωπα δηλαδή που έχουν ανάγκη ιδιαίτερης προστασίας. Τα παιδιά είναι οι πρώτοι φορείς των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και οι πρώτοι παραλήπτες της εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα. Μόνο αν τα παιδιά αναπτύξουν μια συνείδηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου, μπορούν ως ενήλικες να αντιλαμβάνονται σε επαρκή βαθμό τα ανθρώπινα δικαιώματά τους.

Τα δικαιώματα του παιδιού είναι ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία από το 1989 προστατεύονται διεθνώς με τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να προωθήσει την Εκπαίδευση για την Ειρήνη και τα Δικαιώματα του Ανθρώπου σύμφωνα με τις αποφάσεις και τα σχετικά κείμενα της ΟΥΝΕΣΚΟ.
  • Να συμβάλει στη διαμόρφωση φιλειρηνικής συνείδησης και μιας κοινής γνώμης που θα είναι ευαίσθητη στα προβλήματα της ανθρωπότητας και στις παραβιάσεις των δικαιωμάτων του ανθρώπου, στην αλληλεξάρτηση των εθνικών κρατών της γης και στα κοινά πολιτισμικά στοιχεία και τη θεμελιώδη ενότητα των εθνικών κρατών, εθνικών-πολιτισμικών ομάδων και των ατόμων.
  • Μέσω του μαθήματος επιδιώκεται να γίνουν γνωστές οι ιδέες, η φιλοσοφία και η πραγμάτωση των δικαιωμάτων του παιδιού. Σκοπός δεν είναι μόνο η πληροφόρηση, η απόκτηση γνώσεων, κυρίως είναι η ευαισθητοποίηση των υποψηφίων εκπαιδευτικών, σ’ αυτή την οπτική. Αυτό που χρειάζεται ο εκπαιδευτικός δεν είναι μόνο οι ειδικές γνώσεις αλλά και η δέσμευσή του στην ηθική των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των δικαιωμάτων του παιδιού και η πίστη του πως η εκπαίδευση μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.

 

Αξιολόγηση

Τρόποι Αξιολόγησης:

α) Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου ή

β) Οι φοιτητές/φοιτήτριες οφείλουν να εκπονήσουν υποχρεωτική εργασία σε θέμα που επιλέγουν. Η εργασία παρουσιάζεται και στο μάθημα σε μορφή P.P.

γ) Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση)

 

Διδακτική Μεθοδολογία

Διαλέξεις (εισαγωγή θεωρητικών ζητημάτων με βάση τη βιβλιογραφία) – διάλογος, ανταλλαγή επιχειρημάτων σε σχέση με τα θέματα που παρουσιάζονται, αναστοχασμός, συζητήσεις κατά oμάδες φοιτητών (tutorials).


Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο